Советуем ознакомиться молитва лаврентия калужского с несколькими вариантами на русском языке, с полным описанием и картинками.
Молитва лаврентия калужского
Содержание
Блаженному Лаврентию, Христа ради юродивому, Калужскому чудотворцу (тропари, кондак и молитва)
П росвети́вся боже́ственною благода́тию, Богому́дре, / и весь ра́зум и се́рдце от су́етнаго ми́ра сего́ / к Зижди́телю неукло́нно возложи́в, / целому́дрием и мно́гим терпе́нием во вре́менней жи́зни тече́ние до́бре сконча́л еси́ / и ве́ру соблю́л еси́ непоро́чну. / Те́мже и по сме́рти яви́ся све́тлость жития́ твоего́, / источа́еши бо чудесе́м исто́чник неисчерпа́емый / ве́рою притека́ющим ко свято́му твоему́ гро́бу, Лавре́нтие всеблаже́нне, // моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.
Ин тропарь, глас 3:
С вяты́й пра́ведный Лавре́нтие, / моли́ Ми́лостиваго Бо́га, / да прегреше́ний оставле́ние // пода́ст душа́м на́шим.
И збра́нному и ди́вному в пра́ведницех, / и́же у́бо от Христа́ дар чуде́с прии́мшему, / похва́льныя ны́не принесе́м глаго́лы, / но я́ко име́я дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице, / Ю́же моли́ изба́витися от бед рабо́м твои́м, да зове́м ти: // ра́дуйся, Богому́дре Лавре́нтие.
О святы́й и Богопросла́вленный пра́ведниче и чудотво́рче Лавре́нтие, ско́рый помо́щниче и усе́рдный засту́пниче всех с ве́рою и любо́вию моли́твенно к тебе́ прибега́ющих! Се и мы, смире́ннии и гре́шнии, обремене́нии и́гом тя́жким мно́гих беззако́ний на́ших, во умиле́нии глубо́цем к тебе́ прибега́ем и, припа́дающе к многоцеле́бней ра́це святы́х моще́й твои́х, мо́лим и про́сим тя: помоли́ся за нас ко Го́споду Бо́гу, да не погуби́т нас со беззако́нии на́шими, но обрати́т нас на стезю́ покая́ния и спасе́ния. Ве́мы бо, ве́мы, я́ко мно́го мо́жет пред Ним моли́тва пра́веднаго. Тебе́ же, вои́стинну пра́ведника су́ща, на умоле́ние к Нему́ предлага́ем со упова́нием кре́пким, я́ко твоего́ ра́ди Небе́снаго предста́тельства пред Ним и мы, недосто́йнии, поми́ловали бу́дем. Испроси́ нам у Созда́теля на́шего вели́кия и бога́тыя да́ры бла́гости Его́: земли́ плодоно́сие, возду́ха благорастворе́ние, дожди́ благовре́менны, мир во днех на́ших, благоче́стия умноже́ние, боля́щим здра́вие, скорбя́щим утеше́ние, уныва́ющим ободре́ние, сиро́тствующим призре́ние, убо́гим снабде́ние, подвиза́ющимся преуспе́яние, умира́ющим благу́ю христиа́нскую кончи́ну и всем правове́рующим ве́чное спасе́ние. Страну́ на́шу сохрани́ святы́ми моли́твами твои́ми в благоде́нствии невреди́му от вся́каго зла, град же твой и святу́ю оби́тель твою́ соблюди́ в ми́ре и благоустрое́нии, я́ко страж и храни́тель их неотсту́пный. Ей, уго́дниче Бо́жий! Не посрами́ упова́ния на́шего, но яви́ нам свято́е твое́ заступле́ние, да велича́ем тя немо́лчно, я́ко вели́каго предста́теля на́шего, и прославля́ем неизрече́нное человеколю́бие ди́внаго во святы́х Свои́х Триеди́наго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
- 22 Ноябрь 2017
Обновления на сайте
Обновления на сайте
В раздел ТИПИКОН добавлена Глава 56. и Глава 57.
Объявления
- 08 Июль 2014
Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.
ПОИСК ПО САЙТУ
Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.
Молитва лаврентия калужского
Изображения в галерее
Святой праведный Лаврентий, Христа ради юродивый, Калужский чудотворец
«Блаженный Лаврентий, Христа ради юродивый, Калужский чудотворец», — начинает древний семейный синодик (помянник) боярского рода Хитровых, находившийся в Перемышльском Лютиковом монастыре Калужской епархии. Это, как и другие косвенные свидетельства, говорит о том, что блаженный Лаврентий происходил из старинного рода.
В 1505 году Калуга, находящаяся в 190 км к юго-западу от Москвы, стала самостоятельным княжеством, завещанным Иоанном III (1462-1505 гг.) как удел своему сыну Симеону (1505-1518 гг.).
В доме этого калужского князя и жил по временам блаженный Лаврентий. Главное чудо святого также связано с именем Симеона Иоанновича. О жизни самого князя летопись говорит так: "В лето 6995 (1487 г.) месяца марта в 21 день, в 7 час дни, родися великому князю Ивану Васильевичу сын Симеон". А через 25 лет он, уже Калужский правитель, "въсхоте бежати в Литву от брата своего великого князя Василия Иоанновича всеа Руси, и князь велики сведав то, посла к нему и велел ему у себя быти, и хоте на него опалу свою положити; князь же Семен Иванович за свою вину начят бити челом государю великому князю, и князь велики пожаловал его по печалованию Симона митрополита всеа Руси и братии своей и владык, и вины ему отдал; а людей его, бояр и детей боярских, всех переменил".
Через два года Симеон Иоаннович уже участвовал в предпринятом великим князем походе за возвращение от поляков Смоленска: "1514 г. Того же лета, июня 8, князь велики Василей Иванович всея Руси пошел с Москвы в третей ратью (третий поход) к граду Смоленску, а с ним братиа его князь Юрий и князь Семен Ивановичи; (. ) да и Смоленск взя". То, что братья помирились окончательно, подтверждает следующая запись летописца: "1518 г. Тоя же весны, мая, князь велики Василей Иванович государь всея Руси был во своей вотчине на Волоце на Ламском, а с ним братия его меншая, князь Семен Иванович да князь Ондрей Иванович, на свою потеху".
Но это было последнее известие о Калужском князе. Скончался он 26 июня 1518 года.
В более поздних свидетельствах князь Симеон предстает как добрый, заботливый правитель, удостоившийся благотворить святому человеку и, в свою очередь, получить от него чудесную помощь себе и всему городу. Калужская летопись отмечает: "В 1512 г. напали на город агаряны (крымские татары); против них вышел князь (Симеон) с гражданами, а праведный Лаврентий, бывший в его доме внезапно крикнул громким голосом: "Дайте мне вострый топор, псы напали на князя Симеона, надобно оборонить его от псов"; и схватив (топор) ушел. И когда князь Симеон бился с насада (судна) на Оке, а агаряны во множестве обступили князя, внезапно оказался на насаде праведный Лаврентий, укрепляя его и все войско словами: "Не бойтесь". В тот же час князь победил агарян и прогнал их; а праведный Лаврентий опять явился в дому княжеском и, юродствуя, шумел: "Оборонил князя от псов". Князь, возвратясь с сражения, рассказал, как явился праведник и его помощию побеждены враги, напавшие на Калугу.
С топором, насаженным на длинное топорище, изображается святой Лаврентий и на древних иконах. Ходил зимой и летом босой, в рубашке и в овчинном кожухе. В доме у князя он жил только некоторое время, а больше — там, где впоследствии был основан монастырь его имени. Здесь, в полуверсте от города его времени (ныне — городище на левом берегу р. Яченки), на вершине горы, покрытой густым лесом, стоял уединенный храм Рождества Христова; вблизи храма была хижина блаженного Лаврентия. Ночью выходил он из нее на паперть храма и совершал молитвы, а для слушания Богослужения прокопан был у него от хижины в земле ход, и праведный Лаврентий ходил к церкви, утаивая от людей свои молитвы. Подвигами самоотречения он столь возвысился в духе, что еще при жизни прославился чудом защиты Калуги. В рукописных святцах сказано: "Святой праведный Лаврентий иже Христа ради юродивый, чудотворец, преставися в лето 7023 (1515 г.) месяца августа в десятый день". На месте подвигов его, вероятно, князем Симеоном, устроен монастырь. Мощи праведного Лаврентия почивали под спудом у левого клироса.
В 1565 году Иоанн Грозный в жалованной грамоте монастырю писал: "Монастырь Рождества Христова, где лежит Лаврентий Христа ради юродивый". Из этого видно, что в XVI веке уже чтили память праведного Лаврентия. В монастыре хранилось Евангелие 1686 года с подписью: "Царевна Татиана Михайловна пожаловала в обитель преподобного Лаврентия чудотворца". Благочестивая сестра царя Алексея Михайловича известна также тем, что была сторонницей реформ Святейшего Патриарха Никона (ум. 1681 г.). В монастыре было 3 церкви, колокольня, настоятельские и братские кельи, а вокруг монастыря — каменная стена с башнями.
Описание посмертных чудес праведного Лаврентия известно по списку, составленному в обители при игумене Карионе (игумен-настоятель с 1697, архимандрит с 1708; ум. 1722 г.). Иеромонах Карион Истомин был усердным помощником Патриарха Адриана.
Первое из чудес относится к 1621 году. Это — исцеление параличного боярина Льва Андреевича Кологривова. Он не владел ни руками, ни ногами, ни языком. Его принесли и положили близ гроба святого Лаврентия. Во время пения молебна, когда читали Евангелие, расслабленный проговорил, поднял правую руку и стал полагать ею на себе крестное знамение; потом встал, подошел к гробнице и приложился к ней. По окончании молебна он уже свободно говорил и стал совершенно здоров, как прежде.
1 июня 1622 года праведный Лаврентий исцелил бесноватого жителя Калуги Стефана. Однажды родные вели Стефана в обитель помолиться праведному Лаврентию, но бесноватый, устрашаемый злыми духами в виде лютых зверей, устремлявшихся растерзать его, сопротивлялся. Близ церкви Богоявления Господня внезапно явился Стефану Христа ради юродивый Лаврентий, отогнал от него злых демонов и велел идти в монастырь Рождества Христова, к своему гробу. Страждущий исполнил повеление угодника Божия, пришел, приложился ко гробу и по окончании молебна возвратился в дом свой здоровым.
В 1632 году у гробницы блаженного Лаврентия получил исцеление другой бесноватый. Он был так сильно мучим бесом, что во время своего трехдневного пребывания в монастыре устрашил всех монахов. Но на 4-й день, за Богослужением, во время пения Херувимской песни, страдалец получил совершенное избавление от бесовского томления.
По молитвам блаженного Лаврентия Калужского совершались исцеления глазных болезней. Многочисленны были исцеления и от других недугов, именовавшихся в то время одним общим названием — лихорадка.
Калужский чудотворец был помощником и в ратном деле. Святой, защищавший Калугу при жизни, и после блаженной кончины посылал обильную помощь русскому воинству и избавлял государство от врагов, приходивших покорить Калугу и находивших здесь гибель.
Во время наполеоновского нашествия заступление блаженного Лаврентия за родную землю проявилось особенно ярко. Калужские места стали "пределом наступления и началом отступления и гибели врага", — как написано на Малоярославецком памятнике в честь боя 12 октября 1812 года.
Когда после сражения под Малоярославцем 12октября 1812 года началось отступление неприятеля, то калужане увидели в этом милосердие Божие, заступление Божией Матери в чудотворном Ее Калужском образе и помощь святого покровителя города — блаженного Лаврентия. Святейший Синод указом от 17 июня 1813 года удовлетворил просьбу граждан об оставлении образа блаженного Лаврентия в соборе и постановил совершать с ним ежегодный крестный ход вокруг Калуги в память чудесного заступления 12 октября 1812 года.
Известно, что во время Отечественной войны 1812 года было собрано Калужское ополчение 15000 человек. Епископ Калужский Евлампий (Введенский) после молебна привел всех к присяге и сказал им слово, проникнутое глубокой надеждой на помощь Божию. Окропив ополченцев святой водой, он вручил начальнику ополчения генерал-лейтенанту Шепелеву знамя-хоругвь, на которой с одной стороны был образ Калужской Богоматери, а с другой — святого праведного Лаврентия. Ополчение, в которое входили и местные семинаристы, прошло под этой хоругвью всю войну. И после победного возвращения войск из заграничного похода она была помещена в калужском кафедральном соборе в 1814 году.
Кроме 10 августа, дня преставления блаженного Лаврентия, память святого чтилась еще и 8 июля, вероятно, в память о первом в Калуге чудесном исцелении, которое получил боярин Л. А. Кологривов в 1721 году.
Акафист святому блаженному Лаврентию, Христа ради юродивому, Калужскому чудотворцу
Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.
Память: 23 августа (10 августа ст. ст.)
Избранный от Царя сил, Господа Иисуса, предивный в житии и чудесах, угодниче Христов Лаврентие! Восхваляем тя с любовию, милостиваго предстателя нашего; ты же, блаженне, яко имеяй дерзновение ко Господу, молитвами твоими от всяких нас бед и скорбей свобождай, да зовем ти: Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Ангел земный и человек небесный был еси, блаженне Лаврентие, от юности твоей юродство Христа ради себе усвоивый, да в жизни временней от всех оскорбляем и поругаем будеши, во блаженней вечности мзду небесную да обрящеши. Темже яко истинный угодник Божий от верных слышиши благохваления таковая: Радуйся, от благочестивых родителей рожденный; Радуйся, от юности на служение Богу предъизбранный. Радуйся, миру и всем прелестем его поругавыйся; Радуйся, страстем греховным неповинувыйся. Радуйся, мудрый странниче, единаго Христа любовию усердно взыскавый; Радуйся, истинный нищелюбче, во единей раздранней ризе ходивый. Радуйся, яко поругания и биения сладце Христа ради претерпевый; Радуйся, яко буйством о Христе совершенство духовное стяжал еси. Радуйся, алкавый и жаждавый на земли; Радуйся, достойно насытивыйся брашна нетленного на небеси. Радуйся, праведниче, сияяй яко солнце во Царствии Небеснем; Радуйся, угодниче Божий, прославленный многими дарами благодатными. Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Видев непостоянство мира сего, Лаврентие блаженне, юродственное Христа ради житие возлюбил еси, и среди мира пребывая, чужд мирских страстей явился еси, и яко добрый воин Христов победоносно противу врагов спасения человеческаго ратовал еси, немолчно воспевая Подвигоположнику Господу Иисусу: Аллилуиа.
Разумел еси добре, Лаврентие блаженне, вся козни врага диавола, имиже от злых человек поруганьми и биеньми доброе твое произволение сокрушити хотяще. Темже тому крепце противустал еси и за досадителя твоя молился еси, и нас вопити тебе научил еси: Радуйся, терпения столпе непоколебимый; Радуйся, незлобия образе предивный. Радуйся, истинный Христов последователю; Радуйся, биения благодушно претерпевый. Радуйся, о укорениях и осмеяниях небрегий; Радуйся, любовию святою злобу человеческую победивый. Радуйся, в мире премирно поживый; Радуйся, во плоти ангелам подражателю. Радуйся, буйством о Христе премудрости небесныя стяжателю; Радуйся, смирением высокая приявший. Радуйся, яко подвиги твоими миру светильник явился еси; Радуйся, яко страннообразным твоим житием Бога прославил еси. Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Сила Божия осени тя, святе Лаврентие, и ратоборца крепкаго христианам противу полчищ агарянских яви тебе, егда благовернаго князя Симеона от погибели смертныя явлением твоим избавил еси, секирою супостаты поражающа и в бегство неверныя обращающа, верныя же побуждающа победную песнь Христу Богу возносити: Аллилуиа.
Имел еси огнь любве Божественныя в сердце твоем, Лаврентие богоблаженне, и яко некий пламеннообразный Серафим, непрестанно в молитве умной пребывал еси, сердцем и душею твоею выну ко Господу Иисусу Христу возношаяся. Темже и Господь дивными дарами духовными тя обогати, да вси тебе вопиют радостно: Радуйся, воине Христов, необязываяйся куплями житейскими; Радуйся, прозорливче дивный, будущее, яко настоящее, созерцавый. Радуйся, яко любимаго ти князя Симеона от посечения смертнаго избавил еси; Радуйся, яко от псов словесных того защитил еси. Радуйся, яко явлением твоим агарян неверных устрашивый и в бегство обративый; Радуйся, силою Господа сил победу верным даровавый. Радуйся, отечества твоего земнаго Богом данный заступниче; Радуйся, православному воинству добрый соратаю. Радуйся, воеводо победоносный людем христоименитым; Радуйся, врагов Церкве Христовы грозный карателю. Радуйся, смиренным и благочестивым тихое пристанище; Радуйся, подвизающимся добрый помощниче. Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Буря агарянскаго нашествия на град Калугу тобою, святе Лаврентие, умирися, и нечестивые полцы агарян зловерных от стада Христова тобою со студом отгнани быша; тако бо дарова тя Господь заступника изряднаго отечествию твоему, в нем же до ныне славится имя твое, и подвиги твои благодарственным чествуются пением Богу: Аллилуиа.
Слышим многая и чудная исправления твоя, о праведниче, како уединенное о Бозе житие твое при храме Рождества Христова проходил еси, пещерную стезю от келлии твоея к тому ископав, да незримый человеки Богу молитвы твои совершаеши. Сему убо смиренномудрию и нас научи, преподобне, да зовем тебе хвалебно: Радуйся, уединения любителю; Радуйся, многослезный молитвенниче. Радуйся, всякую гордыню от сердца своего отгнавый; Радуйся, христоподражательное смирение искренно возлюбивый. Радуйся, подвиги твоя молитвенные от человек утаивый; Радуйся, юродством Христа ради сия благоискусно сокрывый. Радуйся, таинниче Пресвятыя Троицы; Радуйся, созерцателю Ангельских сил. Радуйся, пещерною стезею во храм Божий ходивый; Радуйся, путем тесным пространство Царствия Христова стяжавый. Радуйся, яко дни в юродстве, а нощи в молитве препровождал еси; Радуйся, яко постом и бдением душу свою просветил еси. Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Боготечное светило быв, согражданы твоя благочестию христианскому поучал еси, Лаврентие всеблаженне, образ равноангельного жития тем показуя. Кто убо, о твоем великом терпении слыша, не умилится и совершенное смирение твое воспоминая, како обидящим, по заповеди Христа Бога, вся прощал еси и Тому во умилении глубоцем воспевал еси: Аллилуиа.
Видим был еси от человек, яко юрод и безумен, по стогнам града в раздранней одежде ходяй, от всех поругаем, Лаврентие праведне, обаче мудр о Христе пребыл еси и сие чудесы многими проявил еси. Темже от людей благочестивых, яко истинный угодник Божий почитаем, слышал еси похвалы таковые: Радуйся, словес Апостола Павла, еже о Христе юродства, добрый последователю; Радуйся, евангельских Христовых заповедей верный исполнителю; Радуйся, хлад и зной любве ради Божия претерпевый; Радуйся, всякое упокоение плотское возненавидевый, да покой вечный наследиши. Радуйся, в мире страннообразно поживый, да отечествие горнее приобрящеши; Радуйся, биения телу твоему радостно приявый, да безсмертныя славы сподобишися. Радуйся, мужу желаний духовных; Радуйся, делателю благий винограда небеснаго. Радуйся, плоды сладкие делания твоего Христу принесый; Радуйся, временными лишеньми богатство небесное стяжавый. Радуйся, изрядный праведнаго жития рачителю; Радуйся, преподобия и чистоты ревнителю. Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Проповедник был еси покаяния грешником и обличитель прозорливый беззаконий человеческих, Лаврентие преблаженне; слово бо твое многих ко спасению приведе и на путь исправления настави, их же с любовию обличал еси и к покаянию истинному призывал еси, Богу же учил еси воспевати: Аллилуиа.
Возсиял еси, яко звезда пресветлая, во граде Калуге, угодниче Божий, и чудес благодатию согражданы твоя просветил еси и многия болящия преславно молитвами твоими исцелил еси, и вся верныя подвизал еси звати тебе: Радуйся, верующим врачу безмездный; Радуйся, молитвенниче всесильный ко Господу Богу. Радуйся, руце твои святыя цельбоподательно на недужныя полагавый; Радуйся, единым прикосновением к одежде твоей больным здравие подававый. Радуйся, яко чудотворения твоя юродством сокрыти тщался еси; Радуйся, яко тем искушения демонския победоносно отгнал еси. Радуйся, сострадательный и милостивый страждущим помощниче; Радуйся, любвеобильный и благосердный скорбящих утешителю. Радуйся, Богу всей душею твоею прилепивыйся; Радуйся, ближняя твоя зело возлюбивый. Радуйся, присно о обидящих тя молитвы возносивый; Радуйся, кротость совершенную себе усвоивый. Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Хотение присное имел еси, святе Лаврентие, да богоугодное и праведное житие твое от человек утаится. Темже всяко тщался еси от людей юродством сие сокрыти и радовался еси безчестиям и биениям, тебе наносимым, яко даром великим, присно зовый во смирении духа песнь Богу: Аллилуиа.
Новаго тя Андрея Цареградскаго познаем, Лаврентие блаженне, град Калугу дивным юродственным житием твоим просветившаго: дадеся бо тебе благодать от Бога помыслы человеческие познавати и согрешения тайные обличати, согражданом же твоим духовно светити и на стези покаяния и спасения тех приводити. О сем тебе восхваляюще, поем: Радуйся, яко правда твоя в мире возсия немерцаемым Божия благодати светом; Радуйся, яко тайнии подвизи твои от Бога явно чудесы прославишася. Радуйся, древним пророкам подражавый; Радуйся, прозорливец воистину неложный явивыйся. Радуйся, приявый власть на духи нечистыя; Радуйся, смирением твоим вся козни их разрушивый. Радуйся, постом и молитвою сильно на диавола вооруживыйся; Радуйся, нищетою и уничижением всю гордыню его поправый. Радуйся, на земли небесный гражданине; Радуйся, среди молвы народныя безмолвия добрый хранителю. Радуйся, землю одром упокоения имевый; Радуйся, безчестие в честь вменивый. Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Страннообразное юродственное житие твое, Лаврентие праведне, святою кончиною завершил еси, яко истинный угодник Божий, о Господе почив, душею же твоею в небесныя скинии Царствия Христова восшел еси, и тамо со святыми Пресвятой Троице сподобился еси воспевати приснохвалебную песнь: Аллилуиа.
Весь град Калуга благоухания духовнаго в час скончания твоего исполнился, Лаврентие блаженне, и келия твоя, идеже о Господе почил еси, мироположница благоухания Христова явися, емуже благовернии людие радующеся, тебе похвальныя сия словеса воспевати научишася: Радуйся, величием чудес в житии и по смерти просиявый; Радуйся, праведно и свято житие твое совершивый. Радуйся, яко кончину твою благоуханием чудным ознаменовал еси; Радуйся, яко ароматы райскими святость души твоея показал еси. Радуйся, в сладкую воню Христову радостно востекий; Радуйся, нетленное тело твое, аки масть духовную, верным оставивый. Радуйся, град Калугу святыми мощами твоими освятивый; Радуйся, радости многим подателю. Радуйся, недугов душевных и телесных целителю; Радуйся, ближним и дальним дары целебныя подаваяй. Радуйся, чтущих тя прошения исполняяй; Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Всем людем во утешение и освящение явися святое место уединения твоего, идеже во храме Рождества Христова гроб твой честный чудеса многа и предивна силою Христовою совершает и вся верныя научает твоя богоугодный подвиги чествовати. Богу же, прославльшему тя, пети: Аллилуиа.
Витийство мирское недовлеет к прославлению чудес, по молитве блаженнаго Лаврентия совершаемых и разумение человеческое превосходящих, о нихже мы, смиреннии, благохвалити угодника по достоянию недоумеем, но от усердия нашего приносим ему малыя нехитростныя похвалы сия: Радуйся, угодниче Божий, со святыми почиваяй; Радуйся, избранниче Христов, земнородным милосердие твое являяй. Радуйся, расслабленныя телом здравы возставляяй; Радуйся, бесныя от насилия диавольскаго свобождаяй. Радуйся, глухим слухи отверзаяй; Радуйся, немым уста разрешаяй. Радуйся, хромым право ходити устрояяй; Радуйся, бедствующих скоропредстательный помощниче. Радуйся, скорбящих благодатный утешителю; Радуйся, града Калуги небесный покровителю. Радуйся, святыя обители твоея неустанный хранителю; Радуйся, всея земли нашея заступниче. Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Спасительную Божию благодать подаеши всем, святе Лаврентие, с недугами человеческими и с верою крепкою молитвенно притекающим к цельбоносному твоему образу. Темже и мы, припадающе, молим тя недуги наша исцелити, грехом же нашим отпущение испросити, да зовем дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.
Царя Небеснаго Христа Бога истинный раб и угодник был еси, Лаврентие блаженне, и от Него чудесы прославленный, отечествию твоему земному благотворения многая являеши, больныя исцеляя, расслабленныя укрепляя, слепыя просвещая. О немже радующеся, приносим ти сия радостныя пения: Радуйся, звездо немерцающая, чудес зарею верныя озаряющая; Радуйся, правды солнца Христа луче пресветлая. Радуйся, милосердия Спасова подражателю; Радуйся, милость твою болящим человеком являяй. Радуйся, верныя души благодатью посещаяй; Радуйся, в сониих и видениих земнородныя зраком лица твоего просвещаяй. Радуйся, от горних высот к ищущим заступления твоего милостивно принимаяй; Радуйся, от очес страждущих слезы отираяй. Радуйся, области Калужския духовная красото; Радуйся, Церкви Христовы светлая похвало. Радуйся, на небеси со ангелы и святыми славою нетленною украшенный; Радуйся, на земли от правоверных по долгу ублажаемый. Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Пение молебное у гроба твоего с верою некий разслабленный приношаше, руце и нозе недвижими и язык немый имеяй, но егда к целебней раце мощей твоих прикоснулся, абие здрав соделася, руце свои простре и ногами ходити нача и языком своим ясно проглагола; темже велию твою к нему милость прославляше и благодарственно взываше ко Господу: Аллилуиа.
Светлостью чудес твоих, угодниче Божий Лаврентие праведне, помраченныя грехми души наша озаряеши и вся ны от сна лености возбуждаеши, да плоды покаяния принесем Христу, тебе в подвизех богоугождения подражающе, яко да возможем неосужденно благохвалити тя, предстателя нашего, сими песненными глаголы: Радуйся, лампадо, светом Христовым всех просвещающая; Радуйся, елеем милости твоего сердца болезненная умащаяй. Радуйся, руце согбенная и недвижимая целы и действенны устроивый; Радуйся, нозе неходящия к скорому и правому течению претворивый. Радуйся, язык, немотою связанный, благодатно разрешивый; Радуйся, разслабленнаго всеми уды крепка и здрава возставивый. Радуйся, алавастре целебный, на всякия недуги врачевство содержаяй; Радуйся, болящим милость сострадания твоего являяй. Радуйся, по Бозе и Пресвятей Богородице упование на тя возлагающих не посрамляяй; Радуйся, любящим тя и чествующим память твою предстательством небесным воздаваяй. Радуйся, молитвенно призывающим святое имя твое на помощь ускоряяй; Радуйся, поклоняющимся с верою честным мощем твоим дары целебные независтно подаваяй. Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
Благодать Божию многоцелебную, от гроба твоего источаемую, некий муж уведев, сына своего, ногами болезновавша и отнюдь ходити не могуща, на плещах своих к целебной раце твоей, святе Лаврентие, принесе и со слезами о его исцелении к тебе моляшеся; и се молитве еще сущей во устех его, больной на нозе свои ста и ходити нача, скача и благодаря Бога, в тебе славно прославльшагося, благодарными усты взывая к Нему: Аллилуиа.
Поюще подвиги твоя предивные и чудеса твоя преславная, Лаврентие праведне, молим тя, заступника нашего: приклонися милостивно к нашим молитвам смиренным и вознеси о нас ко Господу твоя благоприятныя молитвы, прося нам от благости Его дары благопотребныя душевному спасению нашему, да возможем и мы грешнии не токмо подвиги твоя прославляти, но и добродетелем твоим подражати, зовуще и глаголюще: Радуйся, светлый образе богоугождения в мире жительствующим; Радуйся, предивный наставниче в иночестве подвизающимся. Радуйся, девствующим подражания образе; Радуйся, нищелюбцем преуспеяния правило. Радуйся, мудрости суетныя мирския посрамителю; Радуйся, буйства о Христе благодатнаго проявителю. Радуйся, евангельских обетований наследниче; Радуйся, апостольских целебных даров преемниче. Радуйся, ангельских воинств собеседниче; Радуйся, всех святых сожителю. Радуйся, телеса наша безмездно врачуяй; Радуйся, о душах наших Господа умоляяй. Радуйся, блаженне Лаврентие, Калужский чудотворче.
О предивный чудотворче и заступниче всем нам премилостивый, святе блаженне Лаврентие! Приими с любовию сие малое, в похвалу тебе приносимое моление наше и помолися ко Господу Богу о еже избавится нам геенны огненныя и мучений вечных, Царствие же Небесное вкупе с тобою унаследовати, да в радости святых воспоем и мы, грешнии, Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Краткое житие блаженного Лаврентия Калужского
Блаженный Лаврентий, Христа ради юродивый, Калужский чудотворец, жил в начале ХVI века в полуверсте от старой Калуги при лесном храме в честь Рождества Христова, стоявшем наверху горы.
Из его хижины был прокопан подземный ход в церковь, где он слушал богослужение. Бывал он и в доме Калужского князя Симеона Иоанновича. Предполагают, что блаженный Лаврентий происходил от боярского рода Хитровых, потому что его именем начинался их родовой помянник в Перемышльском Лютиковом монастыре, находившемся в Калужской епархии. Зимой и летом блаженный ходил босой, в рубашке и овчинном тулупе. Подвигами самоотречения он возвысился до того, что еще при жизни прославился благодатными дарованиями.
Когда в мае 1512 года крымские татары напали на Калугу, блаженный Лаврентий, бывший в доме князя, внезапно закричал громким голосом: “Дайте мне мою секиру острую, псы напали на князя Симеона, надо оборонить его!” Сказав это, он схватил топор и ушел. Внезапно оказавшись на насаде (корабле) рядом с князем, праведный Лаврентий укрепил и ободрил воинов, и они в тот же час победили врага. С топором в левой руке, насаженном на длинном топорище, он изображается на иконах. Вероятно, что князь Симеон († 1518), обязанный праведнику своим спасением, устроил в его память иноческую обитель на месте подвигов святого.
Скончался блаженный Лаврентий 10 августа 1515 г., очевидно, в день своего тезоименитства. Известно, что память святого чтилась, кроме того, и 8 июля.
Прославлен блаженный Лаврентий, по-видимому, во второй половине ХVI века. Так, царь Иоанн Грозный в жалованной грамоте монастырю (1565 г.) писал: “Монастырь Рождества Христова, где лежит Лаврентий, Христа ради юродивый”. В житии первое посмертное чудо записано под 1621 годом – исцеление параличного боярина Кологривова, который выздоровел после совершения молебна святому.
Полное житие блаженного Лаврентия Калужского
Блаженный Лаврентий, Христа ради юродивый, Калужский начинает древний семейный синодик (помянник) боярского рода Хитровых, находившийся в Перемышльском Лютиковом монастыре Калужской епархии. Это, как и другие косвенные свидетельства, говорит о том, что блаженный Лаврентий происходил из старинного рода.
В 1505 году Калуга, находящаяся в 190 км к юго-западу от Москвы, стала самостоятельным княжеством, завещанным Иоанном III (1462–1505) как удел своему сыну Симеону (1505–1518).
В доме этого Калужского князя и жил по временам блаженный Лаврентий. Главное чудо святого также связано с именем Симеона Иоанновича. О жизни самого князя летопись говорит так: «В лето 6995 (1487) месяца марта в 21 день, в 7 час дни, родися великому князю Ивану Васильевичу сын Симеон». А через 25 лет он, уже Калужский правитель, «въсхоте бежати в Литву от брата своего великого князя Василия Иоанновича всеа Руси, и князь велики сведав то, посла к нему и велел ему у себя быти, и хоте на него опалу свою положити; князь же Семен Иванович за свою вину начят бити челом государю великому князю, и князь велики пожаловал его по печалованию Симона митрополита всеа Руси и братии своей и владык, и вины ему отдал; а людей его, бояр и детей боярских, всех переменил».
Через два года Симеон Иоаннович уже участвовал в предпринятом великим князем походе за возвращение от поляков Смоленска: «1514 г. Того же лета, июня 8, князь велики Василей Иванович всея Руси пошел с Москвы в третей ратью (третий поход) к граду Смоленску, а с ним братиа его князь Юрий и князь Семен Ивановичи; (. ) да и Смоленск взя».
То, что братья помирились окончательно, подтверждает следующая запись летописца: «1518. Тоя же весны, мая, князь великий Василей Иванович государь всея Руси был во своей вотчине на Волоце на Ламском, а с ним братия его меншая, князь Семен Иванович да князь Ондрей Иванович, на свою потеху».
Но это было последнее известие о Калужском князе. Скончался он 26 июня 1518 года.
В более поздних свидетельствах князь Симеон предстает как добрый, заботливый правитель, удостоившийся благотворить святому человеку и, в свою очередь, получить от него чудесную помощь себе и всему городу. Калужская летопись отмечает: «В 1512 г. напали на город агаряны (крымские татары); против них вышел князь (Симеон) с гражданами, а праведный Лаврентий, бывший в его доме, внезапно крикнул громким голосом: «Дайте мне вострый топор, псы напали на князя Симеона, надобно оборонить его от псов»; и схватив (топор) ушел. И когда князь Симеон бился с насада (судна) на Оке, а агаряны во множестве обступили князя, внезапно оказался на насаде праведный Лаврентий, укрепляя его и все войско словами: «Не бойтесь». В тот же час князь победил агарян и прогнал их; а праведный Лаврентий опять явился в дому княжеском и, юродствуя, шумел: «Оборонил князя от псов». Князь, возвратясь с сражения, рассказал, как явился праведник и его помощию побеждены враги, напавшие на Калугу».
С топором, насаженным на длинное топорище, изображается святой Лаврентий и на древних иконах. Ходил зимой и летом босой, в рубашке и в овчинном кожухе. В доме у князя он жил только некоторое время, а больше – там, где впоследствии был основан монастырь его имени. Здесь, в полуверсте от города его времени (ныне – городище на левом берегу р. Яченки), на вершине горы, покрытой густым лесом, стоял уединенный храм Рождества Христова; вблизи храма была хижина блаженного Лаврентия. Ночью выходил он из нее на паперть храма и совершал молитвы, а для слушания богослужения прокопан был у него от хижины в земле ход, и праведный Лаврентий ходил к церкви, утаивая от людей свои молитвы. Подвигами самоотречения он столь возвысился в духе, что еще при жизни прославился чудом защиты Калуги. В рукописных святцах сказано: «Святой праведный Лаврентий иже Христа ради юродивый, чудотворец, преставися в лето 7023 (1515 г.) месяца августа в десятый день». На месте подвигов его, вероятно, князем Симеоном, устроен монастырь. Мощи праведного Лаврентия почивали под спудом у левого клироса. В 1565 году Иоанн Грозный в жалованной грамоте монастырю писал: «Монастырь Рождества Христова, где лежит Лаврентий Христа ради юродивый». Из этого видно, что в XVI веке уже чтили память праведного Лаврентия. В монастыре хранилось Евангелие 1686 года с подписью: «Царевна Татиана Михайловна пожаловала в обитель преподобного Лаврентия чудотворца». Благочестивая сестра царя Алексея Михайловича известна также тем, что была сторонницей реформ святейшего патриарха Никона († 1681). В монастыре было 3 церкви, колокольня, настоятельские и братские келлии, а вокруг монастыря – каменная стена с башнями.
Посмертные чудеса праведного Лаврентия
Описание посмертных чудес праведного Лаврентия известно по списку, составленному в обители при игумене Карионе (игумен-настоятель с 1697, архимандрит с 1708; (1722)). Иеромонах Карион (Истомин) был усердным помощником патриарха Адриана.
Первое из чудес относится к 1621 году. Это – исцеление параличного боярина Льва Андреевича Кологривова. Он не владел ни руками, ни ногами, ни языком. Его принесли и положили близ гроба святого Лаврентия. Во время пения молебна, когда читали Евангелие, расслабленный проговорил, поднял правую руку и стал полагать ею на себе крестное знамение; потом встал, подошел к гробнице и приложился к ней. По окончании молебна он уже свободно говорил и стал совершенно здоров, как прежде.
1 июня 1622 года праведный Лаврентий исцелил бесноватого жителя Калуги Стефана. Однажды родные вели Стефана в обитель помолиться праведному Лаврентию, но бесноватый, устрашаемый злыми духами в виде лютых зверей, устремлявшихся растерзать его, сопротивлялся. Близ церкви Богоявления Господня внезапно явился Стефану Христа ради юродивый Лаврентий, отогнал от него злых демонов и велел идти в монастырь Рождества Христова, к своему гробу. Страждущий исполнил повеление угодника Божия, пришел, приложился ко гробу и по окончании молебна возвратился в дом свой здоровым.
В 1632 году у гробницы блаженного Лаврентия получил исцеление другой бесноватый. Он был так сильно мучим бесом, что во время своего трехдневного пребывания в монастыре устрашил всех монахов. Но на 4-й день за богослужением, во время пения Херувимской песни, страдалец получил совершенное избавление от бесовского томления.
По молитвам блаженного Лаврентия Калужского совершались исцеления глазных болезней.
Многочисленны были исцеления и от других недугов, именовавшихся в то время одним общим названием – лихорадка.
Калужский чудотворец был помощником и в ратном деле. Святой, защищавший Калугу при жизни, и после блаженной кончины посылал обильную помощь русскому воинству и избавлял государство от врагов, приходивших покорить Калугу и находивших здесь гибель.
Во время наполеоновского нашествия заступление блаженного Лаврентия за родную землю проявилось особенно ярко. Калужские места стали «пределом наступления и началом отступления и гибели врага», – как написано на Малоярославецком памятнике в честь боя 12 октября 1812 года.
Когда после сражения под Малоярославцем 12 октября 1812 года началось отступление неприятеля, то калужане увидели в этом милосердие Божие, заступление Божией Матери в чудотворном Ее Калужском образе и помощь святого покровителя города – блаженного Лаврентия. Святейший Синод указом от 17 июня 1813 года удовлетворил просьбу граждан об оставлении образа блаженного Лаврентия в соборе и постановил совершать с ним ежегодный крестный ход вокруг Калуги в память чудесного заступления 12 октября 1812 года.
Известно, что во время Отечественной войны 1812 года было собрано калужское ополчение – 15 000 человек. Епископ Калужский Евлампий (Введенский) после молебна привел всех к присяге и сказал им слово, проникнутое глубокой надеждой на помощь Божию. Окропив ополченцев святой водой, он вручил начальнику ополчения генерал-лейтенанту Шепелеву знамя-хоругвь, на которой с одной стороны был образ Калужской Богоматери, а с другой – святого праведного Лаврентия. Ополчение, в которое входили и местные семинаристы, прошло под этой хоругвью всю войну. И после победного возвращения войск из заграничного похода она была помещена в калужском кафедральном соборе в 1814 году.
Кроме 10 августа, дня преставления блаженного Лаврентия, память святого чтилась еще и 8 июля, вероятно, в память о первом в Калуге чудесном исцелении, которое получил боярин Л.А. Кологривов в 1721 году.
Рекомендуем
С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.
©2004-2017 — При использовании материалов ссылка обязательна.