Молитва малого освящения воды

Советуем ознакомиться молитва малого освящения воды с несколькими вариантами на русском языке, с полным описанием и картинками.

Водосвятный молебен

В помощь верующему христианину Православная церковь совершает множество разных треб.

Треба – это небольшая служба, которая служится по просьбе (по требованию) прихожанина. Наиболее распространенными требами в нашей церкви являются молебны, которые служатся о здравии православных христиан. Кроме того, такими требами часто оканчиваются торжественные службы в дни больших церковных праздников.

Так зачем нужен водосвятный молебен православному человеку?

Что такое молебен с водосвятием?

По согласованию со священником такая служба может быть отслужена в храме либо на дому. Дома, как правило, служат в том случае, когда человек не может по каким-то причинам прийти в храм (например, болезнь). В храме такие богослужения совершаются после Литургии или же в специально отведенные для этого дни.

Помимо освящения воды на требах могут читаться акафисты.

На молебне с водосвятием совершается чин малого освящение воды. На праздник же Крещения Господня совершается особый водосвятный молебен – агиасма. В этот день воспоминаются события Евангелия, когда Господь наш Иисус Христос принял святое крещение от Иоанна Крестителя.

Агиасма – это чин великого освящения воды. Вода с этой службы хранится целый год, до следующего праздника. Она не портится, не имеет запаха, не меняет своих свойств за длительное время. Многие ученые не раз исследовали структуру и физические характеристики Крещенской воды и пришли к выводу, что эта вода «живая», т.е. обладает наиболее правильной молекулярной структурой.

Малое освещение воды может совершаться в любой день по согласованию с настоятелем или священником храма. Некоторые храмы имеют традицию служить регулярные службы с водосвятием – для этого назначается определенный день и время, когда любой человек может прийти и поучаствовать в богослужении.

Наиболее популярно у нас водосвятие с обращением ко Пресвятой Богородице (перед ее иконами Неупиваемая Чаша, Всецарица, Казанская, Владимирская и другие), святому Николаю Чудотворцу, святой Матроне Московской, Ксении Петербуржской.

Часто требы служат святому, в честь которого освящен храм или его предел.

Кроме просительных молебнов за здравие не стоит забывать о благодарственных требах, в ответ на получение просимого в молитвах.

Как проходит водосвятный молебен

Водосвятный молебен – что это такое? Начинается эта служба с того, что на середину храма выносится специальный стол, на который ставится большая чаша с водой, кладется Евангелие и Распятие. Нужно заранее приготовить записочки с именами родных и близких, о здравии которых вы хотите помолиться. Эти имена священник будет читать в чинопоследовании.

Когда служится водосвятный молебен, текст его читается по специальным книгам – служебникам. Также обязательно перед освящением воды читается отрывок из Евангелия. Произносится и ектинья – просительное молитвословие о том, с какой целью служится водосвятие.

Заканчивается это богослужение молитвой на освящение воды, после чего священник крестообразными движениями трижды погружает Распятие в воду с прошением ее освятить. После этого из общей освященной чаши священник кропит емкости с водой прихожан и самих людей.

Когда служится водосвятный молебен, последование его может быть разным. Также будет отличаться и длительность этой службы. Если читается акафист, времени потребуется больше. Если батюшка служит один – служба также будет дольше. Если планируете какие-то дела после посещения храма – узнайте длительность водосвятия у прислужников.

Как использовать святую воду

После совершения последования малого освящения воды каждый прихожанин уходит домой с баночкой или бутылочкой святой воды.

Что же делать с ней дальше?

Святую воду, принесенную из храма, можно использовать так:

  1. Пить ее для укрепления души и тела, особенно в болезни. Стоит знать, что Крещенскую воду пьют натощак с кусочком просфорки, в то время как воду с малого чина можно пить в течение всего дня саму по себе;
  2. Святой водой окропляют жилище. Нужно не забывать, что такая вода – это святыня, поэтому недопустимо кропить ею нечистые места.
  3. Умывать маленьких деток, больных людей. Если человек по какой-то причине не в состоянии выпить воду, можно умыть ею лицо.
  4. Врующие хозяйки начинают приготовление пищи с добавления молебной воды в основу блюда.

Совершенно не допустимо использование освященной воды в любых магических целях. Многие популярные ныне знахари и экстрасенсы используют святыню в своих обрядах, тем самым оскверняя ее. Это большой грех – не принимайте в нем участия!

Хранить воду с водосвятия нужно в специально отведенном для этого месте, желательно в красном уголке возле икон. Крещенскую воду, если вы ее запасаете на весь год в большом объеме, можно хранить в кухонном шкафчике или другом аккуратном месте. Не стоит ставить святую воду рядом с банками с консервацией или другими продуктами питания – такая вода должна храниться отдельно. Тем более недопустимо ставить банки со святыней под кровать, запихивать в шкафы или на антресоли.

Сила воздействия на человека святой воды напрямую зависит от его веры в Бога. Можно пить такую воду хоть литрами и не иметь при этом никакой духовной пользы из-за неимения веры.

В то же время, великие святые могли целыми днями обходиться стаканом святой воды и маленькой просворкой и имели при этом силы на длительные молитвы и бдения.

Молебные пения "Поем вместе" на водосвятном молебне

«Поем вместе с народом»

Водосвятный молебен текст

Для прихожан Храма Веры, Надежды, Любови, матери их софии г.о. Самара

Водосвятный молебен

Моле́бен (молебное пение) – богослужение, при котором верующие просят Господа, Богородицу или (и) святых о ниспослании милости или благодарят Бога за получение благодеяний. Молебен может быть так же и с освящением воды, такой молебен называется водосвятным.

Священник возглашает: Благословен Бог Наш всегда ныне и присно и во веки веков.

Священник: Слава тебе Боже Наш Слава, Тебе

От Вознесения до Троицы: Молитва «Царю Небесный» опускается и после начального возгласа, священник возглашает сразу «Бог Господь. »

Священник: Бог Господь и явися нам, Благословен грядый во имя Господне

Священник: Исповедуйтеся Господеви, яко благ, яко в век милость его

Священник: Обышедше обыдоша мя и именем Господним противляхся им

Священник: Не умру, но жив буду и повем дела Господня

Священник: Камень его же небрегожа зиждущии, сей быть во углу угла, от Господа бысть сей и есть дивен во очесех наших

Далее поем запевы. Запевы возглашает свяшенник первый, народ повторяет.

Священник: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу и ныне и присно и во веки веков.

Священник: Господу, Помолимся

Священник возглас: Яко Свят если Боже Наш, и Тебе Славу воззылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Священник: Прокимен глас третий Господь просвещение мое / и Спаситель мой, кого убоюся?

Священник возглашает Стих прокимна: Господь Защититель живота моего, от кого устрашуся

Священник: Господь просвещение мое

Священник: Ко Евреем Послания Святаго Апостола Павла Чтения

Читаются апостольские послания

Священник: Премудрость Прости и Услыши Святаго Евангелия

Священник: От Иоанна Святаго Евангелия Чтения

Читается Евангелие

Священник начинает возглашать Мирную Ектению (ряд различных прошений).

Народ после каждого прошения: «Господи Помилуй»

Народ после последнего прошения: Тебе Господи.

Священник возглас: Яко подобает Тебе всякая Слава Честь и Поклонение Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Священник: Господу Помолимся.

Далее священником возносятся молитвы об освящении воды, народ вниманительно слушает и прилагает свое сердце к просимому.

После священнического возгласа: «Ты бо еси освящение наше и Тебе славу и благодарение и поклонение возсылаем, со Безночальным Твоим Отцем и Всесвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.»

Священник берет крест погружает его крестообразно в Чашу и одновременно с этим возглашает начало Тропаря Кресту:

Спаси Господи Люди Твоя /

После троекратного погружения креста и пропевания тропаря Кресту

Далее священник возглашает просительную ектению с добавлением прошений: «о всяком прошении», «болящих», «путешествующих», «благодаящих». Молящиеся в это время внимательно слушают просимое и молятся.

После чего, по требованию освящаются иконы, кресты.

Священник: Пресвятая Богородице Спаси Нас

Священник: Слава Тебе, Христе, Боже все упование наше слава тебе

Священник: лицом к народу Творит отпуст

Будьте всегда с нами!

Регулярная рассылка новых материалов

Сайт православного священника иерея Николая Осипова

Место служения: Храм «Веры, Надежды, Любови и матери их Софии»

Адрес храма: 443010, г. Самара, ул. Чапаевская, д. 136

Bookitut.ru

Последование малаго освящения воды

Поставляется столец посреде церкве, паволокою покровенный, на обычном месте, и вода в сосуде: священник же взем епитрахиль и фелонь на ся, держа в руце честный крест с васильки, предыдущу ему диакону с кадильницею, и двема свещеносцема со свещами. Пришед же пред столец, полагает на нем крест, и взем кадильницу, кадит воду крестообразно, и начинает обычно.

Диакон: Благослови́, влады́ко.

Священник: Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Чтец: Ами́нь. Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́. Царю́ Небе́сный: Трисвятое. Пресвята́я Тро́ице: О́тче наш: Священник: Я́ко Твое́ есть Ца́рство: Чтец: Ами́нь. Го́споди, поми́луй, 12. Прииди́те, поклони́мся: трижды.

Благословившу священнику, начинаем.

Го́споди, услы́ши моли́тву мою́, внуши́ моле́ние мое́ во и́стине Твое́й, услы́ши мя в пра́вде Твое́й и не вни́ди в суд с рабо́м Твои́м, я́ко не оправди́тся пред Тобо́ю всяк живы́й. Я́ко погна́ враг ду́шу мою́, смири́л есть в зе́млю живо́т мой, посади́л мя есть в те́мных, я́ко ме́ртвыя ве́ка. И уны́ во мне дух мой, во мне смяте́ся се́рдце мое́. Помяну́х дни дре́вния, поучи́хся во всех де́лех Твои́х, в творе́ниих руку́ Твое́ю поуча́хся. Возде́х к Тебе́ ру́це мои́, душа́ моя́, я́ко земля́ безво́дная Тебе́. Ско́ро услы́ши мя, Го́споди, исчезе́ дух мой, не отврати́ лица́ Твоего́ от мене́, и уподо́блюся низходя́щым в ров. Слы́шану сотвори́ мне зау́тра ми́лость Твою́, я́ко на Тя упова́х. Скажи́ мне, Го́споди, путь во́ньже пойду́, я́ко к Тебе́ взях ду́шу мою́. Изми́ мя от враг мои́х, Го́споди, к Тебе́ прибего́х. Научи́ мя твори́ти во́лю Твою́, я́ко Ты еси́ Бог мой. Дух Твой Благи́й наста́вит мя на зе́млю пра́ву. И́мене Твоего́ ра́ди, Го́споди, живи́ши мя, пра́вдою Твое́ю изведе́ши от печа́ли ду́шу мою́. И ми́лостию Твое́ю потреби́ши враги́ моя́ и погуби́ши вся стужа́ющыя души́ мое́й, я́ко аз раб Твой есмь.

Бог Госпо́дь и яви́ся нам, благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.

Стих 1: Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко благ, я́ко в век ми́лость Его́.

Стих 2: Обыше́дше обыдо́ша мя и и́менем Госпо́дним противля́хся им.

Стих 3: Не умру́, но жив бу́ду и пове́м дела́ Госпо́дня.

Стих 4: Ка́мень, Его́же небрего́ша зи́ждущии, Сей бысть во главу́ у́гла, от Го́спода бысть Сей и есть ди́вен во очесе́х на́ших.

И настоящия тропари, глас 4:

К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м, / гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м, / в покая́нии зову́ще из глубины́ души́: / Влады́чице, помози́, на ны милосе́рдовавши, / потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний, / не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи, / Тя бо и еди́ну наде́жду и́мамы. [Дважды.]

Слава, и ныне: Не умолчи́м никогда́, Богоро́дице, / си́лы Твоя́ глаго́лати, недосто́йнии: / а́ще бо Ты не бы предстоя́ла моля́щи, / кто бы нас изба́вил от толи́ких бед; / кто же бы сохрани́л до ны́не свобо́дны; / не отсту́пим, Влады́чице, от Тебе́, / Твоя́ бо рабы́ спаса́еши при́сно от вся́ких лю́тых.

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния моего́, и от греха́ моего́ очи́сти мя; я́ко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой предо мно́ю есть вы́ну. Тебе́ Еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши внегда́ суди́ти Ти. Се бо, в беззако́ниих зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твоего́ и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззако́нныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая; тогда́ возложа́т на олта́рь Твой тельцы́.

Таже, поем тропари сия, глас 6:

Е́же ра́дуйся А́нгелом прии́мшая / и ро́ждшая Зижди́теля Твоего́, / Де́во, спаса́й Тя велича́ющия. Глаголи первый тропарь дважды.

Царе́м, проро́ком и апо́столом, / и му́чеником Ты еси́ похвала́ / и Предста́тельница мiру, Всенепоро́чная.

Язы́к всяк правосла́вных похваля́ет и блажи́т, / и сла́вит Пречи́стое Рождество́ Твое́, / Мари́е Богоневе́стная.

Даждь, Христе́ мой, и мне, недосто́йному, / долго́в оставле́ние, молю́ся, / Тя ро́ждшия моли́твами, я́ко Благоутро́бен.

На Тя моя́ упова́ния возложи́х, Богоро́дице, / спаси́ мя моли́твами Твои́ми, / да́руй ми прегреше́ний оставле́ние.

Оживи́ мя, ро́ждшая Жизнода́вца и Спа́са, / спаси́ моли́твами Твои́ми, / Благослове́нная, наде́ждо душ на́ших.

Зижди́теля всех во утро́бе Твое́й заче́ншая, / Де́во Всенепоро́чная, / моли́твами Твои́ми спаси́ ду́ши на́ша.

Ми́лостива мне Судию́ же и Сы́на Твоего́, / прегреши́вшему па́че вся́каго челове́ка, / Твои́ми моли́твами соде́лай, Влады́чице.

По до́лгу вопие́м Ти: / ра́дуйся, Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во, / моля́щеся моли́твами Твои́ми спасти́ся.

Изба́ви мя огня́ ве́чнаго / и мук, предлежа́щих мне, Богороди́тельнице, / я́ко да ублажа́ю Тя.

Не пре́зри моле́ния Твои́х рабо́в, / мо́лимся, Влады́чице Всепе́тая, / я́ко да изба́вимся вся́каго обстоя́ния.

Неду́гов и вся́ких боле́зней, / и бед нас свободи́, / к свяще́нному Твоему́ покро́ву прибега́ющих.

Стра́нное чу́до, е́же в Тебе́, Богороди́тельнице: / нас бо ра́ди по нам роди́ся / всех Зижди́тель из Тебе́ и Бог наш.

Храм Твой, Богоро́дице, / показа́ся врачевство́ неду́гов безме́здное / и оскорбля́емых душ утеше́ние.

Изба́ви от вся́каго преще́ния, находя́щаго на рабы́ Твоя́, / Пресвята́я Влады́чице, / и вся́каго вре́да душе́внаго же и теле́снаго.

Спаси́ всех моли́твами Твои́ми, Де́во Богоро́дице, / к Тебе́ притека́ющих, / и изба́ви вся́кия ну́жды и ско́рби.

Кто, притека́яй в храм Твой, Богоро́дице, / не прие́млет ско́ро исцеле́ния / душе́внаго, вку́пе и теле́снаго, Пречи́стая?

От всех умоля́емь, Ще́дре, / святы́х и го́рних чино́в, / очи́сти мя Ро́ждшею Тя.

Ра́дуйся, мiра очисти́лище, Де́во, / ра́дуйся, ру́чко и све́щниче всезлаты́й, / Боже́ственныя ма́нны и све́та, Богоневе́сто.

Моли́твами, Ми́лостиве, Ма́тере Твоея́ Пречи́стыя / и всех святы́х Твои́х / Твоя́ ми́лости лю́дем Твои́м да́руй.

Моли́твами честна́го и сла́внаго Крести́теля Твоего́, / Проро́ка, Предте́чи, / Христе́ Спа́се мой, рабы́ Твоя́ сохрани́.

Моли́твами сла́вных апо́столов и му́чеников, / и всех святы́х Твои́х / Твоя́ ми́лости лю́дем Твои́м да́руй.

Моли́твами сла́вных безсре́бренник, / Богоро́дице, рабы́ Твоя́ сохрани́, / я́ко еси́ предста́тельство мiра и утвержде́ние.

И ныне: Неизрече́нно в после́дняя заче́ншая / и ро́ждшая Созда́теля Твоего́, / Де́во, спаса́й Тя велича́ющия.

Таже: Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, / благослове́нная Богоро́дице, / наде́ющиися на Тя, да не поги́бнем, / но да изба́вимся Тобо́ю от бед: / Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Таже диакон: Го́споду помо́лимся.

Священник: Я́ко свят еси́, Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Таже, настоящия тропари, глас 6:

Ны́не наста́ вре́мя, всех освяща́ющее, / и пра́ведный нас ждет Судия́, / но обрати́ся, душе́, к покая́нию, / я́ко блудни́ца, зову́щи со слеза́ми: / Го́споди, поми́луй мя.

Вода́ми одожди́вый, Христе́, исто́чник исцеле́ний, / во всечестне́м хра́ме Де́вы днесь / Твоего́ благослове́ния окропле́нием / отгоня́еши неду́ги немощству́ющих, / Врачу́ душ и теле́с на́ших.

Де́ва родила́ еси́ Неискусобра́чная / и Де́во пребыла́ еси́, Ма́ти Безневе́стная, / Богоро́дице Мари́е, / Христа́ Бо́га на́шего моли́ спасти́ся нам.

Пресвята́я Богоро́дице Де́во, / рук на́ших дела́ испра́ви / и проще́ние прегреше́ний на́ших испроси́, / внегда́ пе́ти нам а́нгельское пе́ние:

Отпевше же по обычаю, и по трисвятом диакон глаголет: Во́нмем.

Священник: Мир всем.

Госпо́дь просвеще́ние мое́ / и Спаси́тель мой, кого́ убою́ся? Стих: Госпо́дь Защи́титель живота́ моего́, от кого́ устрашу́ся?

Чтец: Ко Евре́ем посла́ния свята́го апо́стола Па́вла чте́ние.

Апостол к Евреем, зачало 306.

Бра́тие, Святя́й и освяща́емии от Еди́наго вси, ея́же ра́ди вины́ не стыди́тся бра́тию нарица́ти их, глаго́ля: возвещу́ и́мя Твое́ бра́тии Мое́й, посреде́ Це́ркве воспою́ Тя. И па́ки: Аз бу́ду наде́яся Нань. И па́ки: се Аз и де́ти, я́же Ми дал есть Бог. Поне́же у́бо де́ти приобщи́шася пло́ти и кро́ви, и Той прии́скренне приобщи́ся те́хже, да сме́ртию упраздни́т иму́щаго держа́ву сме́рти, си́речь диа́вола. И изба́вит сих, ели́цы стра́хом сме́рти чрез все житие́ пови́нни бе́ша рабо́те. Не от А́нгел у́бо когда́ прие́млет, но от се́мене Авраа́мова прие́млет. Отню́дуже до́лжен бе по всему́ подо́битися бра́тии, да ми́лостив бу́дет и ве́рен Первосвяще́нник в тех, я́же к Бо́гу, во е́же очи́стити грехи́ людски́я. В не́мже бо пострада́, Сам искуше́н быв, мо́жет и искуша́емым помощи́.

Священник: Мир ти.

Стих 2: Глаго́лю аз дела́ моя́ царе́ви.

И посем возглашает диакон: И о сподо́битися нам слы́шанию свята́го Ева́нгелия Го́спода Бо́га мо́лим.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.

Диакон: Прему́дрость, про́сти, услы́шим свята́го Ева́нгелия.

Священник: Мир всем.

Священник: От Иоа́нна свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Евангелие от Иоанна, зачало 14:

Во вре́мя о́но, взы́де Иису́с во Иерусали́м. Есть же во Иерусали́мех на о́вчей купе́ли, я́же глаго́лется евре́йски Вифесда́, пять притво́р иму́щи. В тех слежа́ше мно́жество боля́щих, слепы́х, хромы́х, сухи́х, ча́ющих движе́ния воды́. А́нгел бо Госпо́день на вся́ко ле́то схожда́ше в купе́ль и возмуща́ше во́ду, и и́же пе́рвее вла́зяше по возмуще́нии воды́, здрав быва́ше, яце́м же неду́гом одержи́м быва́ше.

Диакон: Ми́ром Го́споду помо́лимся.

О свы́шнем ми́ре и спасе́нии душ на́ших, Го́споду помо́лимся.

О ми́ре всего́ мiра, благостоя́нии святы́х Бо́жиих церкве́й и соедине́нии всех, Го́споду помо́лимся.

О святе́м хра́ме сем и с ве́рою, благогове́нием и стра́хом Бо́жиим входя́щих в онь, Го́споду помо́лимся.

О Вели́ком Господи́не и отце́ на́шем, Святе́йшем Патриа́рхе (имярек), и о господи́не на́шем Преосвяще́ннейшем митрополи́те (или архиепи́скопе, или епи́скопе) (имярек), честне́м пресви́терстве, во Христе́ диа́констве и о всем при́чте и лю́дех, Го́споду помо́лимся.

О Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, Го́споду помо́лимся.

О гра́де сем, (или о ве́си сей, или о святе́й оби́тели сей,) вся́ком гра́де, стране́ и ве́рою живу́щих в них, Го́споду помо́лимся.

О бла́горастворе́нии возду́хов, о изоби́лии плодо́в земны́х и вре́менех ми́рных, Го́споду помо́лимся.

О пла́вающих, путеше́ствующих, неду́гующих, стра́ждущих, плене́нных и о спасе́нии их, Го́споду помо́лимся.

О е́же освяти́тися вода́м сим си́лою и де́йствием, и наи́тием Свята́го Ду́ха, Го́споду помо́лимся.

О е́же снизходи́ти на во́ды сия́ очисти́тельному Пресу́щныя Тро́ицы де́йству, Го́споду помо́лимся.

О е́же бы́ти воде́ сей цели́тельной душ и теле́с, и вся́кия сопроти́вныя си́лы отгна́тельней, Го́споду помо́лимся.

О е́же низпосла́ти Го́споду Бо́гу благослове́ние Иорда́ново и освяти́ти во́ды сия́, Го́споду помо́лимся.

О всех тре́бующих от Бо́га по́мощи и заступле́ния, Го́споду помо́лимся.

О е́же просвети́тися нам просвеще́нием ра́зума, Единосу́щною Тро́ицею, Го́споду помо́лимся.

Я́ко да Госпо́дь Бог наш пока́жет ны сы́ны и насле́дники Ца́рствия Своего́, воды́ сея́ причаще́нием же и кропле́нием, Го́споду помо́лимся.

О изба́витися нам от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды, Го́споду помо́лимся.

Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, Сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́ и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Возглас: Я́ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Го́споди Бо́же наш, Вели́кий в сове́те и ди́вный в де́лех, всея́ тва́ри Соде́телю, храня́й заве́т Твой и ми́лость Твою́ лю́бящим Тя и соблюда́ющим повеле́ния Твоя́, всех в ну́ждах умиле́нныя прие́мляй сле́зы, сего́ бо ра́ди прише́л еси́ в ра́бии зра́це, не привиде́нии нас устраша́я, но здра́вие те́лу и́стинное подава́яй и глаго́ляй: се здрав был еси́, ктому́ не согреша́й, но и от бре́ния здра́вы о́чи соде́лал еси́ и, умы́тися повеле́в, све́ту всели́тися сотвори́л еси́ сло́вом. Сопроти́вных страсте́й во́лны смуща́яй, и жития́ сего́ сла́ное мо́ре изсуша́яй, и тяжелоно́сныя сласте́й укроща́яй во́лны; Сам, Человеколю́бче Царю́, да́вый нам снегосве́тлою оде́ятися оде́ждею, от воды́ же и Ду́ха, и прича́стием же воды́ сея́, и окропле́нием Твое́ благослове́ние нам низпосли́, скве́рну страсте́й омыва́ющее. Ей, мо́лимся, посети́ на́шу, Бла́же, не́мощь и исцели́ на́ша неду́ги душе́вныя же и теле́сныя, ми́лостию Твое́ю, моли́твами Всепречи́стыя, Преблагослове́нныя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, си́лою честна́го и животворя́щаго Креста́, предста́тельствы честны́х Небе́сных сил безпло́тных, честна́го, сла́внаго Проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, преподо́бных и Богоно́сных оте́ц на́ших, и́же во святы́х оте́ц на́ших, вели́ких иера́рхов и вселе́нских учи́телей: Васи́лия Вели́каго, Григо́рия Богосло́ва и Иоа́нна Златоу́стаго; и́же во святы́х оте́ц на́ших Афана́сия и Кири́лла, патриа́рхов Александри́йских; и́же во святы́х отца́ на́шего Спиридо́на, Тримифу́нтскаго чудотво́рца; и́же во святы́х отца́ на́шего Никола́я, архиепи́скопа Мирлики́йскаго, чудотво́рца; и́же во святы́х оте́ц на́ших Мефо́дия и Кири́лла, учи́телей слове́нских; свята́го равноапо́стольнаго вели́каго кня́зя Влади́мира и святы́я равноапо́стольныя вели́кия княги́ни О́льги; и́же во святы́х оте́ц на́ших всея́ Росси́и чудотво́рцев Петра́, Алекси́я, Ио́ны, Фили́ппа, Ермоге́на и Инноке́нтия; свята́го и сла́внаго великому́ченика Гео́ргия Победоно́сца; свята́го и сла́внаго великому́ченика Дими́трия Мироточи́ваго; святы́х и добропобе́дных му́чеников; преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших; святы́х и пра́ведных Богооте́ц Иоаки́ма и А́нны; святы́х сла́вных чудотво́рцев и безсре́бренников Космы́ и Дамиа́на, Ки́ра и Иоа́нна, Пантелеи́мона и Ермола́я, Сампсо́на и Диоми́да, Моки́я и Аники́ты, Фалале́я и Три́фона; и свята́го, имярек, его́же и па́мять соверша́ем, и всех святы́х Твои́х.

Спаси́, Го́споди, и поми́луй Вели́каго Господи́на и отца́ на́шего (имярек), Святе́йшаго Патриа́рха Моско́вскаго и всея́ Ру́си, и господи́на на́шего преосвяще́ннейшаго (имярек), митрополи́та (или архиепи́скопа, или епи́скопа егоже есть область), да́руй им душе́вное и теле́сное здра́вие, и рабо́тному Тебе́ сему́ христиа́нскому жи́тельству во всем ми́лостив бу́ди. Помяни́, Го́споди, вся́кое епи́скопство правосла́вных, пра́во пра́вящих сло́во Твоея́ и́стины, и весь свяще́ннический и мона́шеский чин, и спасе́ние их. Помяни́, Го́споди, ненави́дящих и лю́бящих нас, служа́щих бра́тий на́ших, предстоя́щих и благосло́вною вино́ю отше́дших и запове́давших нам, недосто́йным, моли́тися о них. Помяни́, Го́споди, в плене́нии и ско́рбех су́щих бра́тий на́ших и поми́луй их по вели́цей ми́лости Твое́й, вся́кия ну́жды избавля́яй.

Я́ко Ты еси́ исто́чник исцеле́ний, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Священник: Мир всем.

Диакон: Главы ва́ша Го́сподеви приклони́те.

Священник же молитву тайно:

Приклони́, Го́споди, у́хо Твое́ и услы́ши ны, И́же во Иорда́не крести́тися изво́ливый и освяти́вый во́ды, и благослови́ всех нас, и́же преклоне́нием своея́ вы́и назна́менающих рабо́тное воображе́ние, и сподо́би нас испо́лнитися освяще́ния Твоего́, воды́ сея́ причаще́нием, и да бу́дет нам, Го́споди, во здра́вие души́ и те́ла.

Возглас: Ты бо еси́ освяще́ние на́ше, и Тебе́ сла́ву и благодаре́ние, и поклоне́ние возсыла́ем, со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и Всесвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Таже взем честный крест, благословляет воды трижды, крестообразно низводя и возводя и́ право, и поя настоящий тропарь, глас ́:

Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ / и благослови́ достоя́ние Твое́, / побе́ды на сопроти́вныя да́руя / и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство. Трижды.

И посем поют тропарь сей, глас 2:

Твои́х даро́в досто́йны нас сотвори́, Богоро́дице Де́во, / презира́ющи согреше́ния на́ша / и подаю́щи исцеле́ния / ве́рою прие́млющим благослове́ние Твое́, Пречи́стая.

Таже лобзает иерей честный крест, такожде и вси людие, и кропит всех священною водою, олтарь и церковь всю.

Людие же поют настоящий тропарь, глас 4:

Исто́чник исцеле́ний иму́ще, святи́и безсре́бреницы, / исцеле́ния подава́ете всем тре́бующим, / я́ко преве́лиих дарова́ний сподо́бльшиися / от приснотеку́щаго Исто́чника, Спа́са на́шего. / Глаго́лет бо к вам Госпо́дь, / я́ко единоревни́телем апо́стольским: / се дах вам власть на ду́хи нечи́стыя, / я́коже тех изгони́ти, / и цели́ти вся́кий неду́г и вся́кую я́зю. / Те́мже в повеле́ниих Его́ до́бре жи́тельствовавше, / ту́не прия́сте, / ту́не подава́ете, / исцеля́юще стра́сти душ и теле́с на́ших.

Слава, и ныне, глас тойже: При́зри на моле́ния Твои́х раб, Всенепоро́чная, / утоля́ющи лю́тая на ны воста́ния, / вся́кия ско́рби нас изменя́ющи, / Тя бо еди́ну тве́рдое и изве́стное утвержде́ние и́мамы / и Твое́ предста́тельство стяжа́хом, / да не постыди́мся, Влады́чице, Тя призыва́ющии. / Потщи́ся на умоле́ние Тебе́ ве́рно вопию́щих: / ра́дуйся, Влады́чице, все́х по́моще, ра́досте и покро́ве, / и спасе́ние душ на́ших.

Влады́чице, приими́ моли́твы рабо́в Твои́х / и изба́ви нас от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.

Еще́ мо́лимся о Вели́ком Господи́не и отце́ на́шем, Святе́йшем Патриа́рхе (имярек), и о господи́не на́шем преосвяще́ннейшем митрополи́те (или архиепи́скопе, или епи́скопе) (имя рек), и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.

Еще́ мо́лимся о Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.

Еще́ мо́лимся о ми́лости, жи́зни, ми́ре, здра́вии, спасе́нии, посеще́нии, проще́нии и оставле́нии грехо́в рабо́в Бо́жиих, (имярек, и помина́ет и́хже хо́щет) и всех правосла́вных христиа́н.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.

Еще́ мо́лимся о е́же сохрани́тися гра́ду сему́ (или ве́си сей), и свято́му хра́му сему́ (аще же во обители: святе́й оби́тели сей), и вся́кому гра́ду и стране́, от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нников и междоусо́бныя бра́ни; о е́же ми́лостиву и благоуве́тливу бы́ти благо́му и человеколюби́вому Бо́гу на́шему, отврати́ти вся́кий гнев на ны дви́жимый, и изба́вити ны от належа́щаго и пра́веднаго Своего́ преще́ния и поми́ловати ны.

[Еще́ мо́лимся и о е́же услы́шати Го́споду Бо́гу глас моле́ния нас, гре́шных, и поми́ловати нас.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.]

Услы́ши ны, Бо́же, Спа́сителю наш, упова́ние всех конце́в земли́ и су́щих в мо́ри дале́че, и ми́лостив, ми́лостив бу́ди, Влады́ко, о гресе́х на́ших, и поми́луй ны. Ми́лостив бо и человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Священник: Мир всем.

Диакон: Главы ва́ша Го́сподеви приклони́те.

Священник молитву сию велегласно:

Влады́ко многоми́лостиве, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, моли́твами всепречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, си́лою Честна́го и Животворя́щаго Креста́, предста́тельствы честны́х Небе́сных сил безпло́тных, честна́го, сла́внаго Проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, святы́х сла́вных и добропобе́дных му́ченик, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, и́же во святы́х оте́ц на́ших и вселе́нских вели́ких учи́телей и святи́телей: Васи́лия Вели́каго, Григо́рия Богосло́ва и Иоа́нна Златоу́стаго; и́же во святы́х отца́ на́шего Никола́я, архиепи́скопа Мирлики́йскаго, чудотво́рца; и́же во святы́х оте́ц на́ших Мефо́дия и Кири́лла, учи́телей Слове́нских; свята́го равноапо́стольнаго вели́каго кня́зя Влади́мира и святы́я равноапо́стольныя вели́кия княги́ни О́льги; и́же во святы́х оте́ц на́ших, всея́ Росси́и чудотво́рцев Петра́, Алекси́я, Ио́ны, Фили́ппа Ермоге́на и Инноке́нтия; святы́х и пра́ведных Богооте́ц Иоаки́ма и А́нны; свята́го (имярек, егоже есть храм, и егоже есть день), и всех святы́х Твои́х, благоприя́тну сотвори́ моли́тву на́шу, да́руй нам оставле́ние прегреше́ний на́ших, покры́й нас кро́вом крилу́ Твое́ю, отжени́ от нас вся́каго врага́ и супоста́та, умири́ на́шу жизнь, Го́споди, поми́луй нас и мiр Твой, и спаси́ ду́ши на́ша, я́ко благ и человеколю́бец.

[Священник: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.]

Лик: Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Лик: Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй, трижды. Благослови́.

[В неделю: Воскресы́й из ме́ртвых,] Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, (и святаго, егоже есть храм, и святаго, егоже есть день), святы́х и пра́ведных богооте́ц Иоаки́ма и А́нны, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко благ и человеколю́бец.

Бо́же великоимени́тый, О́тче Го́спода на́шего Иису́са Христа́, творя́й чудеса́ Еди́н, и́мже несть числа́: Его́же глас на вода́х мно́гих, Его́же ви́девше во́ды убоя́шася, и смято́шася бе́здны и мно́жество шу́ма вод; Его́же путие́ в мо́ри, и стези́ в вода́х мно́гих, и стопы́ Твоя́ не позна́ются; И́же креще́нием Единоро́днаго Сы́на Твоего́ воплоще́ннаго и сни́тием Нань Пресвята́го Ду́ха в виде́нии го́лубя, и Твои́м Оте́ческим гла́сом Иорда́нския струи́ освяти́л еси́. Тебе́ ны́не смире́нно недосто́йнии раби́ Твои́ мо́лим и ми́ли ся де́ем, посли́ благода́ть Пресвята́го Ду́ха на во́ду сию́, и небе́сным Твои́м благослове́нием благослови́, очи́сти и освяти́ ю́, и да́руй ей благода́ть и благослове́ние Иорда́ново, и си́лу вся скве́рны очища́ющую, и всяк неду́г исцеля́ющую, и бесо́в и всех наве́тов, и ко́зней их прогони́тельную. И яви́ ю́ си́лою, де́йством и благода́тию Пресвята́го Ду́ха, бы́ти всем от нея́ с ве́рою пию́щим, прие́млющим же и кропя́щимся рабо́м Твои́м, грехо́в оставле́ние, измене́ние страсте́м, прогна́ние вся́каго зла, умноже́ние доброде́телей, боле́знем исцеле́ние, домово́м же и вся́кому ме́сту освяще́ние и благослове́ние, губи́тельных и вся́ких злотво́рных возду́хов отгна́ние, и благода́ти Твоея́ присвое́ние.

Я́ко Ты еси́ благословля́яй и освяща́яй вся́ческая, Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем со Единоро́дным Твои́м Сы́ном, и с пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Оценка 4.9 проголосовавших: 907
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here